09123666928

تلفن تماس با وکیل

09123666928

تلفن تماس با وکیل

10:00 تا 20:00

ساعت پاسخگویی

طرح دعوی طلاق از طریق زوج

امتیاز شما به این مطلب
(4 رای‌ها)

مراحل طلاق از طرف مرد

در طلاق از طریق زوج، زوج جهت ثبت دادخواست طلاق ضمن مراجعه به دفاتر خدمات قضائی با در دست داشتن شناسنامه و عقدنامه و کارت ملی نسبت به ثبت دادخواست طلاق اقدمات لازم را به عمل آورد. شایان ذکر است زوج جهت مطلقه نمودن زوجه نیاز به ارائه ادله و مدارکی نخواهد داشت و می تواند مطابق ماده 1133 قانون مدنی نسبت به مطلقه نمودن همسر شرعی خود اقدات موردنیاز را به عمل آورد. با توجه به پیچیدگی های حقوقی بهتر آن است که برای انجام این کار از یک وکیل خانواده بهره مند شوید.

مدارک لازم برای درخواست طلاق از طرف مرد                   

  1. عقد نامه زوج
  2. شناسنامه زوج
  3. کارت ملی زوج

حقوق زن در طلاق از طرف مرد

طلاق از جانب مرد

 به گفته وکیل طلاق مطابق قانون مدنی و قانون حمایت خانواده چنانچه زوج قصد مطلقه نمودن زوجه را داشته باشد موظف است نسبت به پرداخت حقوق مالی زوجه اقدام نماید، حقوق زن در طلاق از طرف مرد عبارتند از:

  • اجرت المثل
  • نحله
  • مهریه
  • نفقه ایام عده در زنان غیر یائسه
  • تنصیف اموال در صورتی که دادخواست طلاق ناشی از تخلف زوجه از وظایف زناشویی و یا ناشی از سوء نیت وی نباشد.

طلاق از طرف مرد چقدر طول میکشد

مدت زمان به نتیجه رسیدن پرونده طلاق از دو بعد قابل بررسی است: ابتدا از لحظه تقدیم دادخواست تا صدور رای، و سپس از تاریخ قطعیت تا ثبت آن در دفترخانه. در قسمت اول مدت زمان به نتیجه رسیدن بستگی به اوقات دادرسی در شعبه تعیین شده تشریفات تعیین حقوق مالی زوجه و پس از صدور رای اعتراض نمودن توسط زوجه و یا اعتراض ننمودن آن است که تقریبا می توان گفت در حالت عادی محدوده بین شش تا هشت ماه این روند به طول می انجامد. پس از قطعیت رای از لحظه قطعیت توسط دفترخانه حدودا ثبت طلاق و اجرای صیغه آن سه ماه به طول می انجامد.

با توجه به توضیحات ارائه شده در رابطه با درخواست طلاق از طرف زوج، چنانچه نیاز به مشاوره حقوقی دارید و یا برای ارجاع پرونده خود با ما تماس بگیرید. 

 

بازدید 6848 دفعه

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را پارسی تایپ کنید.
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

رزرو وقت مشاوره با وکیل پایه یک

در صورتی که مایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک هستید، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی کلیک کنید.